DIY

tirsdag 15. mars 2011

Fortsetter å be for Japan

Jeg synes det er så grusomt å tenke på alle dem som lider i Japan, all frykten deres, alle lidelsene, sorgen, panikken, fortvilelsen. Samtidig har jeg det så godt hjemme, livet går sin vante gang her. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre noe for dem, eller i det minste for EN person, noe som kunne minke smerten littegrann.

Svigerinnen min er fra Japan, og selv om alle hennes er i trygghet og ikke bor i nærheten av de verste områdene, bringer det hele katastrofen litt nærmere.

Jeg var også med på oppryddingen etter 11. september 2001 i NY og jeg vet av erfaring at det å kunne gjøre noe positivt, noe som kan gi litt håp i en forferdelig situasjon, hjelper litt på alle de vonde følelsene.

Aller helst ville jeg reist til Japan i dag, men det kan jeg ikke, jeg har to søte, små som er avhengig av meg.

Så, hva kan lille jeg gjøre. Jeg kan selge Epla-tingene mine og la pengene gå til en veldedighetsorganisasjon i Japan. Så alt jeg selger fra i dag og de to neste ukene skal pengene fra dette gå til Japan. Svigerinnen min vil hjelpe meg med å finne noen som kan ta imot pengene på en god måte.  Og så kan jeg be for Japan. Det kan jeg bidra med.

Ha en fin kveld videre, Tone

Ingen kommentarer: