DIY

tirsdag 29. mars 2011

DIY - Posebukser

 Jeg har skikkelig forelsket meg i disse buksene. (Går det an å være forelsket i bukser?) Jentene elsker å gå med dem, de er sååå lette å sy og vi får masse komplimenter når de bruker dem. Jeg tenkte jeg kunne vise dere hvordan dere kan lage deres egne bukser. Jeg liker toppen også veldig godt, lager DIY for den i morgen. Men jeg har hentet inspirasjon fra denne tutorialen. Jeg har bare sydd en renne på toppen til strikk, istedet for å rynke og sy skråbånd.
Min lille dramatiske modell.

Så her er frengangsmåten på buksene:
 1. Bruk en bukse barnet passer som modell for klippingen. Klipp to like deler. Denne buksen var smalere enn det jeg ønsket.
Her er så stor som jeg lagde den.
2. Sett fem knappenåler i hver del - i livet, der hvor du ønsker leggene.
3. Sy leggene så lange som du ønsker dem. Mine rakk litt nedenfor skrittet.
4. Sy sidesømmene fra skrittet ned til anklene.
5. Vreng det ene beinet, slik at retten vender ut - legg dette beinet inni det andre - rette mot rette.
6. Sy sømmen fra foran til bak på buksa.
7. Sy fall nede ved anklene - lag rom for strikk.
8. Sy fall i livet - lag rom for strikk.
9. Tre strikk gjennom med sikkerhetsnål, knytt sammen endene.
VOILA - ferdig.
De er visst nok Supermann
Noen veldig dramatiske modeller...
Håper dere klarer å sy bukse etter dette.
Ha en fin uke, Tone

Ingen kommentarer: