DIY

mandag 7. november 2011

SDS 7 - barnebukse

Et skikkelig raskt prosjekt i dag - bukser med strikk nede. For noen uker siden spurte småenglene meg om jeg kunne sy kosebukser for dem i chenille - jeg brukte samme remgangsmåte på dem - og de elsker de buksene.
 Du trenger:
stoff - høyden på buksene
strikk til spolen
strikk til livet

Denne gangen brukte jeg et tynt fløyelsstoff - så blir buksene litt penere - eller så likner de bare litt mer på pyjamasbukser....
 Plasser et par bukser eller tights som barnet ditt passer på et brettet stoff - bretten er ytterkanten på buksen.
Over kan du se hvor mye bredere jeg klipte stoffet - og jeg kunne faktisk ha lagd det enda bredere.
 Sy bensømmene på buksen.
 Vreng det ene benet til retten - plasser det inni det andre benet - rette mot rette, sy sømmen i skrittet fra foran til bak.
Brett toppkanten ned, sy rundt, la det være plass til strikk gjennom kanten og la det være en åpning igjen til å tre strikket. Sy igjen åpningen etter strikket er gjennom.
 Brett inn nederst på benet, ta strikk på spolen. Sy min fem runder med strikke nederst. Nå blir buksen jempefeilig med støvler og støveletter - ikke noe som klumper.
Og helt ferdig... og enda en ny SDS i morgen!

1 kommentar:

Ann-Kristin sa...

DENNE skal eg lage. Stoff og stil neste! nja, når eg får bilen til fri disposisjon igjen:)