DIY

onsdag 30. november 2011

SDS 30 - "Snipete" kjole

Jeg har begynt på engelen - jeg lover, men jeg ble ikke ferdig med den - nå er klokka 22.50, min 6-årige datter har visst ikke sovnet enda. Katten vår ble påkjørt i dag, og hun har masse tanker... Så istedet ble det en kjapp kjole. Vet ikke om alle vet hva snipete er - men det er litt sånn som attitude er på engelsk.

Jeg hadde kjøpt dette stoffet på Stoff og stil - og har lenge hatt lyst til å gjøre noe med det til jentene mine, så for meg denne kjolen - og den er veldig kjapp.
jeg torturerte henne likevel - kl 11 på natta - stakkar, så trøtt, men veldig fornøyd med kjolen

Siden jentene mine begynner å bli eldre, så synes jeg de mått ha en snipete kjole...
 Resten er beklageligvis på engelsk - jeg må opp med min datter og må få dette ut - skal se om jeg får det oversatt i morgen. Lay the fabric folded - if you girl isn't older than 7 - the sleeves will be long enough like this.
Put a shirt over the fabric, with the sleeves straight out to the sides. Cut around the shirt, make the under-the-arms rounded. Make the dress longer than what you want the end result to be.
 Make sure the dress matches on both sides.
 Sew the top of the sleeves on both sides of the neckline - right sides towards right side.
If you need to make the neckline bigger, you cut down the front of the dress.
Tuck in the neckline and sew around it.
Sew from underneath the sleeve and all the way to the bottom of the dress.
I left the ends of my sleeves and the bottom of my dress with raw edges - it's that attitude...
 Get two pieces of elastic, start underneath the arm, pull as your sewing down to the waist on both sides.
The dress with the attitude...

hennes ide å stå denne veien
 My daughter can't sleep- at 10:45 pm, she just tried it on - can't torture her with pictures at this hour, but yes, she's got ATTITUDE!

Da var 30 prosjekter fullført - blir nok ikke de siste jeg gjør, men i morgen begynner adventstiden!

Ingen kommentarer: