DIY

fredag 18. november 2011

SDS 18 - pynt opp kjolen din


 I dag skal jeg vise noen alternative måter å pynte opp kjolene til småprinsessene våre. Som sagt i går, så er
disse kjolene enkle å sy, og veldig enkle å endre på. Det blir to versjoner i dag. Den første blir med folder nederst på kjolen. Lenger ned følger en beskrivelse av hvordan jeg gjorde det.
 
Den andre kjolen har en kappe nederst på kjolen, sydd på på utsiden. I dette innlegget viser jeg hvordan jeg
gjorde det.
  
Mål hvor du ønsker foldene.
Brett stoffet innover der du ønsker første fold.
Sy rundt kanten, ca en halc cm fra kanten. Lag så mange folder som du måtte ønske.

Og så er det bare å fortsette å variere kjolemønsteret.
Godt det er fredag, jeg kan nesten ikke vente på helg! Deilig. I morgen blir det Sigvart Dagsland konsert, det gleder jeg meg veldig til! Hvilke planer har du i helga?

Ingen kommentarer: