DIY

lørdag 5. november 2011

SDS 5 - Merry Christmas vimpel

Dagens prosjekt er ikke klær, wohoo! Den er ganske enkel, tar litt tid, men så går det fort etterhvert likevel.

Merry Christmas vimpelen:
Jentene mine er halvt amerikanske, og jeg skal bruke denne til julekortene, derfr valgte jeg Merry Christmas i stedet for god jul...

Du trenger:
Forskjellige stoffrester - jeg brukte seks forskjellige.
sikk-sakk saks
voksduk
skråbånd

Klipp ut bokstavene med sikk-sakk saksen. Da vil det ikke komme masse tråder.
Klipp dem ut i voksduken også.
Sy stofbokstavene på voksdukbokstavene med rett søm - da blir de litt stivere enn bare å være i stoff.
Ta skråbåndet, brett det dobbelt og sy på bokstavene på toppen av det, i riktig rekkefølge selvfølgelig...


Siden jentene mine skal holde disse til julekortene - så valgte jeg to remser i stedet for en lang.
Denne hadde jeg det GØY med! I dag skal jeg lage flere ting som jeg kan vise ere, være sammen med jentene mine, fikse på kjøkkenet og besøke foreldrene mine, såda får jeg bare sette i gang.

Har du store planer i helga?

3 kommentarer:

Ann-Kristin sa...

Så spanande med eit nytt prosjekt kvar dag! Dette skal eg følge! Gler meg til inspirasjon:) Ha ei strålande helg!!

Malu sa...

Takk for at du deler :o)
Denne kommer jeg til å kopiere.

Håper du har en super helg!

Inger-Lise sa...

Så fin! :)
Smart å bruke voksduk for å stive av isteden for vliselin (husker aldri hvordan det skrives...). Det skal jeg huske på! :)