DIY

søndag 20. november 2011

SDS 20 - min datters selvdesignede skjørt

JEg er stolt over å kunne presentere - min datters skjørt!
Du trenger jeansstoff, kontraststoff og strikk til livet. Jeg klippet skjørtet i a-fasong. Rundt livet er det ca 90 cm, og så skrår det utover til ønsket lengde. Linningen er 90 cm x 7,5 cm. sløyfa er 1,5 (men dette ble litt langt og vi klippet litt av den) x 25 cm.
 1. Sy sidesømmene i skjørtet
2. Fall inn skjørtet. jeg sydde to sømmer nederst på skjørtet, siden det er jeansstoff.
3. Sy sidesømmen på linningen
4. Fest linningen til skjørtet, rette mot rette. Jeg syr nesten alt med en søm som både syr og kaster, så slipper jeg med en søm.
 5. Brett linningen innover. Sy rundt, men la det være en liten åpning til strikket.
6. Dra gjennom strikket, sy endene på strikket sammen og sy igjen åpningen.
 7. Sy siden på sløyfa
 8.Vreng sløyfa, brett inn kantene, jeg brettet mer i den ene enden slik at kanten ble skrå.
 9.Sy stikning rundt hele sløyfa
 9. Fest sløyfa til skjørtet, jeg sydde den på ved å sy bakre del av snurrene.

Etter at dette bildet ble tatt, klippet vi av litt av det lengste båndet. Og her er det en mektig stolt jente...

Ingen kommentarer: