DIY

fredag 11. november 2011

SDS 11

Hm, oppdaget akkurat at forrige innlegg hadde feil tittel - det var jo SDS 10.... vel nå er det i allefall nummer 11 - og denne gangen er det et strikkeprosjekt. Min datter har fått et nytt favorittplagg - i går kveld ville hun til og med ta emmed opp i senga....

Hun har designet halsen/ pannebåndet selv - mamma, jeg vil ha det i den rosafargen, med store røde hjerter, og til å ha en gang rundt halsen....

Jeg elsker når de har egne meninger om hvade vil jeg skal lage, så jeg hørte på henne - og her er det ferdige produktet:
Jeg brukte akkurat ett nøste med rosa ullgarn - vet ikke helt merket, men det er litt tykkere enn babyull. For det rød, brukte jeg bare rester. Pinne 4.

Jeg la opp 100 masker - antallet må være delelig med 20. Jeg strikket på rundpinne.

Strikk omtrent 7 cm, 2,5 inch rettstrikk før du begynner på mønsteret - det blir mange lange tråder bak, og derfor er halsen strikket dobbelt. Når du er ferdig med mønsteret, strikker du rettstrikk til de to endene møtes bak - sy sammen etter at duer ferdig.



Hun elsker å bruke den som pannebånd, sier den stikker litt rundt halsen - men det er jo noe symaskinen lett kan ordne...

Søsterens hals er i eiminga, matchende, men ikke lik. - Nytt prosjekt i morgen...
ps - elsker kommentarer....

2 kommentarer:

Beate sa...

Så gøy når de har ønsker selv, og dette ble veldig flott!

Rebecca sa...

Så fin den ble! Herlig at jenta di "designet den" selv =)