DIY

søndag 10. januar 2010

Søren...


Bildet er fra www.pickles.no - se lengre ned i innlegget


Dette innlegget skulle handle om to presanger jeg fikk av småenglene til jul. De hadde nemlig laget to vakre tovede sauer i barnehagen - og de er kjempesøte. I tillegg skulle det handle om juletrepynt og gjenbruk av juletreet. Vi har laget vår egen juletrepynt av fimoleire og pepperkakeformer - veldig søte. Jeg fant noen elgformer på Åhlens. Så treet i år var pyntet med store røde kuler og hvite elger, hester hjerter og selfølgelig hjerter - men jeg kan ikke få viste dere bildene!!!

Men jeg har hatt besøk i jula av en KASTER - eksen min har altså kastet alt mellom himmel og jord fra huset mitt - en støvelett, leker, ny julebok, bankkort, julepynt, hjemmelade stoffhjerter osv - og jeg har måtte gå gjennom all søpla for å finne det igjen. Og nå kan jeg ikke finne ledningen til minnekortleseren. Er den kastet eller ryddet bort? That is the question.

Og jeg som har bilder av juletreet som er blitt tatt i gjenbruk ute i hagen som fuglemater!!!

Nå må jeg da finne noe annet å skrive om, noe som ikke krever bilder fra kameraet mitt!!

Og da tenkte jeg at jeg kunne tipse om noen favoritthjemmesider - noen sider som hjelper meg med å være kreativ og lage ting selv til hjemmet mitt.

For dere som liker skritt for skritt foklaringer er denne hjemmesida kjempebra - og de har veldig mye forskjellige ting å lage - i mange forskjellige sjangre og emner. http://www.instructables.com/home

To andre sider som handler om å bygge ting i tre er disse helt topp: www.trefokus.no
og en absolutt FAVORITT: www.plansnow.com Der kan man laste ned gratis forklaringer og tegninger på møbler og bygninger til hagen - og man kan velge å få enda fler ved betaling.

Bildet er fra plansnow.com - ett eksempel av mange på hva man kan lage

Hvis man derimot vil sy liker jeg disse to:
www.pickles.no og www. sewingpatterns.com - Man kan laste ned eller velge å få tilsendt alle de kjente symønstrene. For ikke å snakke om alle de flotte bloggene som finnes - jeg må alltid inn på Fin i formen og Under the table and Dreaming - i hvertfall for å hente litt inspirasjon til mine kreative innfall.

Bildet er fra www.pickles.no

Så nå ble det et litt annet innlegg enn jeg hadde tenkt, men jeg håper dette kan være nyttig for dere likevel.
Ha en fin søndag.
Tone

3 kommentarer:

HønePøne sa...

Huff da! Håper du finner igjen ledningen din! Ellers hørtes det ganske upraktisk ut å bare ha en støvlett også ;)
Lykke til med letingen!
Madeleine

Ida sa...

Hei!

Tusen takk for fine gratulasjoner på bursdagen min:)

Kjipt med kastere - altfor mange av dem i familien.. argh!
Håper den dukker opp igjen :-)

klem

Margrethe sa...

Hei! Så koselig å høre at du finner inspirasjon på bloggen min:) Nå skal jeg innom bloggene/hjemmesidene du anbefaler. Mange som var ukjente for meg. Håper du finner igjen minnekortet ditt!!