DIY

torsdag 7. januar 2010

Det perfekte kjøkken

Jeg leter fremdeles etter den beste løsningen på hvordan jeg skal pusse opp kjøkkenet - for i år skal det nemlig gjøres.
Jeg har jo et hus fra 1880 og et kjøkken fra 1980 - så jeg føler liksom det er noe som ikke stemmer helt der inne - det er en del ting som ikke passer helt sammen. I tillegg så synes jeg at de stakkars eierne før meg har laget et veldig upraktisk kjøkken. Det er dette rommet som er størst i hele huset, men det er ingen lagringsplass i det hele tatt. Det er to høye, TRANGE skap som er beregnet på tørrvarer, men jeg vet jo ikke hva jeg har bakerst i de skapene, de er jo så trange at jeg ikke kan få hånda bakerst en gang.
Så i min lange søken etter det perfekte kjøkkenet, finner jeg mye inspirasjon på nettet - like godt www.countryliving.com. Har også funnet en annen side med mye fint - www.southernliving.com
Denne fantastiske hylla er fra et nettsted som heter Ellas kitchen company. Hun har kjempemye fint - masse inspirasjon for meg som ønsker å fornye kjøkkenet. Noe av det jeg vet jeg ønsker meg, er gamle kjøkkenredskaper, slik som disse, stige i taket til å henge redskaper og gryter i, tallerkenhylle og hyller til tørrvarer. Disse skal være i Norgesglass, krukker og bokser.
Jeg grugleder meg til å begynne. Men gleder meg veldig til å bli ferdig - det må bare bli litt varmer først, sånn at jeg kan stå på låven å male det som skal males.
Ellers så tror jeg faktisk at kaldtvannet mitt har frosset inn til kjøkkenet - det funker andre steder i huset. Så nå venter jeg enda mer på varmere tider.

Ha en fin dag.
Tone

5 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Off ja.. Det er kaldt nå.. Brrrr...
Håper du får vannet tilbake snart..
Gleder meg til å se bilder av ditt nye kjøkken, for stilig blir det helt sikkert ;)

Klem,Kari

Margrethe sa...

Hei og takk for tilbakemelding på bloggen min :) Tror det er første gang jeg er innom bloggen din, koselig var den :)

Anonym sa...

Ååå... æ dør..
Du har så utrolig potensial i det kjøkkenet asså... :)
GLEDER meg til å se når det er pusset opp!
-selv om vannet ditt fryser misunner jeg deg det kjøkkenet :)

GOD HELG

Guttemamma sa...

Gleder meg til å se....
klem

Ida sa...

Nydelige bilder!
Det første bildet - sukk, sjekk det bordet da! MIN DRØM!

Ha en kjempefin 'resten av'helg!

Klem