DIY

søndag 3. januar 2010

Ønsker, drømmer og "må skje" for 2010

I år har jeg flere ønsker og drømmer som jeg ønsker skal skje eller endre seg i løpet av året - noen av dem er noen slags nytårsforsetter, selv om jeg ikke har sånn stor tro på slike forsetter. Så i år (tror jeg ) har jeg gjort tng litt anderledes enn andre år. Drømmene mine er som følger:

1. Jeg ønsker å få et ryddig hus. Jeg er dessverre veldig flink til å rote og lite flink til å rydde - dette bare må endre seg. Nå har jeg tatt www.flylady.net til hjelp for å løse dette problemet. Det er ei fantastisk nettside og til og jeg kan lære å bli et ryddig menneske gjennom denne sida (tror jeg)
2. Jeg ønsker og drømmer om en slankere kropp. Jeg har prøvd flere dietter og ingen virker særlig lenge, så igjen tenker jeg å gjøre noe anderledes i år. Nå SKAL jeg drikke 8 glass vann om dagen, spise 5 grønnsaker og 2 frukter, jeg skal spise frokost og jeg skal trimme 3 dager i uka. Og så er jeg klar over at vaner tar 20 dager å starte - så jeg tar et lite babyskritt om gangen - kanskje dette da virker bedre.
3. Jeg ønsker meg mere penger (hvem gjør vel ikke det). Jeg er veldig flink til å bruke penger, så nå skal alt jeg bruker skrives opp i løpet av en måned, så ser jeg hvor de flyr ut, da vil jeg unne stoppe flyten, og kanskje ende opp med mer til slutt. Ellers håper jeg jo at Småenglenes verksted kn være litt innbringende.
4. Jeg har som mål å få pusset opp kjøkkenet.
For å klare disse endringene har jeg gått i anskaffelse av en dagbok, så nå skal mål for dagen og uka inn der - og forhåpentligvis er det dannet noen nye vaner i løpet av 2010. Lykke til til meg og til alle andre som ønsker forandringer i løpet av året.

5 kommentarer:

Livet i Fattighuset sa...

Lykke til! Du har rett - dette høres veldig ut som nyttårsforsetter :-) Men jeg har tro på at du får det til. Du har jo alle bloggjentene til å passe på deg.

Som et rotehue har en artsfrende i meg. Jeg fant disse tipsene på Martha Stuarts nettside. Selvsagte, men nyttige: http://www.marthastewart.com/photogallery/cleaning-checklists

Lykke til!

Hilsen Marie

My home is my Castle sa...

Hei på deg :)
Så moro å finne en nesten nabo her i blogglandia ;)
( Ja jeg er fra nabobygda di )
Nyydelig hus og blogg du har, så her må jeg følge med ;)
Så på bildene fra messa. Var der jeg og, som kunde og kikket på det du hadde. Såå mye fint :)))

Ha en fin dag
Klem,Kari

Lenemora sa...

Hei!
Her har jeg aldri vært før....koselig blog du har!
Mange gode nyttårsforsetter også...jeg har et par forsetter jeg også, kanskje je skal skrive om dem i innlegget litt senere idag?

Takk for inspirasjon!

Klem fra Lenemora

hjem hos linda sa...

Første gang jeg er her inne men la meg til som følger så jeg kommer tilbake.....
Nyttårsforsetter ja..hmmmm mine venninder har lurt meg med på treningssenter fra og med i morgen.....gosh jeg gruer meg!!!!he he he..
Klæm Linda

Livet i Fattighuset sa...

Hei!

A og s er din :-) send meg adressen din på marie77 (@) online.no, så lager vi fn avtale!

Marie