DIY

onsdag 6. juli 2011

Sommer ditt og datt

 Mandag var vi samlet på en liten familiesammenkomst - vi har familie som bor i Italia, min tante er gift der - og søskenbarn, hennes barn og tante og onkel er hjemme for sommeren. Da jeg skulle kle småenglene, ville den ene helst ha på seg en shorts. Nå er det sånn at siden jeg kjøpte shorts for to år siden, og de enda ikke har ville bruke dem, så har jeg ikke kjøpt shorts i år.
Det er da det blir fryktelig praktisk å kunne sy... jeg fant stoff fra et gammelt prosjekt fra i fjor som aldri ble noe av, brukte en tights som mal, og 13 minutter senere var den lille damen ikledd shorts, og veldig fornøyd. Nå ser det ut på bildet som om benene har forskjellig lengde, og det må jeg bare avkrefte her og nå - det er bare måten småengelen står på.
 Samme familiesammenkomst - småenglene øver på å svømme.
 I fag har jeg vært en tur på Stoff og stil - skulle ha noen bestemte stoffer, men så var det salg, og da fikk jeg med meg disse tre ekstra - det grønne og lilla til buksedresser til småenglene, det rutete til kjole til meg. Hadde tenkt å begynne å sy i dag, men smårampene mmh småenglene sovnet så sent. Nå har jeg i hvertfall designet i hodet - så i morgen blir det litt sying, litt fikse gulv, litt skrape huset og litt konkurranselaging - til OMTWI - ja så skal vi ha besøk av ei nabojente som småenglene skal begynne i 1. klasse med.

Nå er det sengetid!

Ingen kommentarer: