DIY

mandag 4. juli 2011

Lære-flagg-spill

Jeg har laget dette spillet hvor småenglene kan lære noen av verdens flagg - jeg har selvfølgelig plukket ut noen av de flaggene som betyr noe for oss, men det er mange andre der også. Sjefsbarnehagetanta likte det også så godt, at vi lagde dete til barnehagen som sånn siste-dag-i-barnehagen-presang. 
Jeg har skrevet ut flaggene og navnene på flaggene - så har vi decoupaged de på finerbrikker. Deretter sydde jeg en stor og fire små poser - med flagg på. Og hvis du ikke kan alle disse flaggene  - så er det USA, Norge, Japan, Trinidad og Tobago og Honduras. Altså - far, mor, tante, bestefar og bestemor til småenglene - i riktig rekkefølge.
Så kan du spille - alle flaggene ligger i den store posen - man trekker ett flagg, gjetter på land, og sjekker bak om man hadde rett. HVis man hadde rett, legger man det i sin egen pose, hvis man hadde feil, går det tilbake til den store posen igjen. Tøft?
Ha en fin dag, Tone

2 kommentarer:

Anonym sa...

For en utrolig god idè!
Fin måte å lære flaggene på...
:)

Unknown sa...

Hei, for en utrolig flott ide!! ,))
Dette hadde vært noe for mine småtasser ;))
Så snill du er som linket innlegget mitt ,) Tusen tusen takk <3 La meg til hos deg, skal bli spennende å følge ,)
Nyt sommeren,
klem Anki