DIY

mandag 11. april 2011

Min DKNY knock off kjole - og tutorial

Før jeg viser kjolen min, så er det mandag i dag og det betyr stemming på favoritten din hos SYTYC.  Denne ukas tema passer jo perfekt til den nye bloggserien KoJo og Craftiness is not optional har begynt i dag - nemlig Knock-off.

Photobucket
I dag vil jeg vise dere en knock-off kjole jeg har laget.

Min inspirasjon - DKNY hawaiin summer dress.
Dette er min versjon - en i litt friskere farger, men perfekt til sommeren.
1. Klipp stoffet i ønsket lengde, brett stoffet i to.
2. Klipp av en stripe øverst på kjolen som vist på bildet - la det være igjen noe foran på kjolen.
3.Mal med stoffmaling - jeg hadde ikke hvit maling, men ble ikke så galt likevel.

4. Kast over kantene hvor sømmen bak skal være.
5. Sy sammen bak, rette mot rette
6. Sy toppen og bunnen - jeg sydde med en veldig smal kastesøm, som omjeg skulle sy knapphull - i stedet for fall Se på maskinbildet under.
7. Sy to sømmer på toppen av kjolen med strikk på undertråden - snur bare strikk løst på undertråden.
8. Sy fire sømmer med strikk til foran på kjolen.
9. Jeg brukte det jeg klipte av på toppen av kjolen som skulderstropper.
10. Fest stroppene til kjolen.
The DKNY hawaiin summer dress.


Ha en fin uke, Tone


Ingen kommentarer: