DIY

søndag 27. november 2011

SDS 27 - decopage englevinger

Huff for ei helg - ikke sagt klagete, bare litt sånn overrasket. De fleste har vel fått med seg Berits herjinger?? Vel, det blåser gankse friskt her, og i går måtte bilen min hentes av en redningsbil, så da vi skulle i kirka i dag morges, mått vi bare ta beina fatt, turte ikke sykle - så tok Berit strømmen - ingen symaskin. Og da den kom på igjen hadde jeg ikke lyst til å sy.

Så da ble det et papirprosjekt i dag - jeg gjorde den ferdig mens jentene varmet seg i badekaret - en litt frisk julegrantenning også - og da de kom inn i stua sa de: "ÅHHH, mamma!!! Tror de likte det.
Det er et raskt prosjekt
 Du trenger: papp, avispapir/gammel bok, decopage lim og hamptau
tegn den ene vingen på matpapir eller lignende, klipp ut
 tegn over vingen på pappen - begge vingene
 lim på avispapirremsene i et kryssende mønster - jeg brukte fargesiden på pappen - så er den brun og "fin" på den andre sden, eventuelt kan du lime avispapir på begge sidene
 ta et lag med lim på toppen av alt - la det tørke - jeg limte godt utenfor kantene og klipet det til da det var tørt
surr tau rundt midten til du synes det er tykt nok, knytt endene på baksida, ta en taustump gjennom tauet til å henge opp
Vi synes i grunnen dette ville være veldig fint som til- og frakort til julepakken - dog i mindre format... i morgen blir det... ja, det vet jeg ikke enda! Har du noen gode ideer - noe du har lyst til å få en fremgangsmåte på?

1 kommentar:

Beate sa...

Så fine! Tror kanskje jeg må prøve meg på disse en dag :)