DIY

lørdag 29. januar 2011

Upside down, backwards birthday party

 Forige fredag hadde småenglene bursdag, de ble seks år. De er de beste jentene som finnes (synes i alle fall jeg ), og jeg elsker å stelle i stand bursdagsfester for dem. I år var temaet bakvendtlandsbursdag. Invitasjonene var skrevet bakvenst, har hørt flere brukte speil for å tyde dem. Vi sa ha det når gjestene kom og hei når de dro. Jentene sa vær så god når de fikk gavene. Fordi det var bakvendtbursdag, fikk alle smågjestene gave ved ankomst, hjemmelagede av mor selv. Og selvfølgelig måtte de spise under bordet.
 Jeg laget "nye" farger - brakk farger i biter, la dem i ildfast silikonform, denne var hjerteformet, det passet i grunnen bra, det var et jenteselskap.
 Dette smeltes i ovnen ved 170 grader til alt er smeltet, tar ikke så lang tid. Det går også an å gjøre det i mikroen, men jeg har litt dårlig erfaring med at de på midten smelter først da.
 Ferdig stivnet.
 Dette er resultatet. Ganske søte, ikke sant?
 Jeg laget også smykker til alle, med navnene deres på. Trenger litt mer øvelse med å banke bokstavene, men det kan jo bli stilig etterhvert. Fikk metallstemplene i julegave. Skivene ble hengt i ei smal, rød sløyfe.
 Til slutt lagde jeg bøyler til alle sammen - bøyler er billig på Stoff og stil - og med noen stoffremser og en limpistol, ble dette resultatet.
 Fikk ei bekjent til å lage kake - er den ikke fin? Småenglene har allerede bestilt kake fra henne igjen til neste år. De var så stolte av den. Tror de koste seg masse, og da koser jo mor seg også. De er så vel fortjent alt arbeidet i forkant. 
Arielle og Ariana, dere betyr alt for meg - dere er slike gode jenter, og jeg er så glad for at dere fremdeles liker å få kos å sitte på fanget. Takk for det dere gir meg hver dag.

I dag har de vært i bursdag til ei i barnehagen - da lagde jeg kjole og hårbånd. Kjolen fikk jeg dessverre ikke bilde av før jeg ga den bort.

LAst Friday was my little angels' 6th birthday. We had a backwards party theme - and they dined underneath the table, said bye when the guests arrived and hello when they left. The invitations were written backwards, they had to use a mirror to read them.
I made gifts for all the guests - "new" crayons, headbands and necklaces. I friend made the cake, isn't it lovely?
My angels - happy belated birthday - you are the best girls I know - I love you so much.

Tone

Ingen kommentarer: