DIY

fredag 24. februar 2012

Brusdagspresanger

Jentene mine var i bursdag til ei i klassen i går ettermiddag. Da jeg på lørdag sa vi måtte innom en lekebutikk og kjøpe presanger, MEN de ville IKKE få noe, ba de meg begge om å lage noe til bursdagsbarnet...
 
Fra Arielle lagde jeg denne Matroyshka puta - de tegnet ansikt med stofftusjer, nok sagt om det ansiktet....
 
 Så i stedet for lekebutikk, dro vi til Stoff og stil og kjøpte stoff til skjørt, fra Ariana. Bursdagsbarnet er litt større enn min modell her, så regner med det ikke ser like stort ut på henne. Hun er heller ikke så veldig jente-jente av seg, så derfor valgte jeg et litt røffere mønster.
Klipte to firkanter, med runding i midten - veldig enkelt, og veldig effektfullt. Da Arielle så skjørtet, utbrøt hun: Å, et sånt som jeg ALLTID har ønsket meg...

I går hadde vi litt av en dag - Arielle var hjemme fra skolen, skulle ha henne med litt på jobb, da bilen gikk tom for bensin, så skulle au pairen min til byen og ta bussen hjem igjen - hun gikk av på feil stoppested, halv ni på kvelden - og sendte med i feil retning for å lete etter henne - fant henne til slutt. Og i dag gikk bilen tom for strøm - håper ikke det blir noen dyr affære... Happy Weekend!!

Ingen kommentarer: