DIY

fredag 8. juli 2011

Kamerabling


Jeg har to problemer (minst) når jeg tar bilder av barn - 1: få dem til å fokusere på kamera og 2: at jeg ikke ønsker ansiktene på nettet - så jeg har laget noen ting som kan løse dette. Selvfølgelig ønsker jeg å ta bilder av jentene mine - alle bildene jeg tar, skal jo ikke ut her (hvis noen synes problemene mine var litt motsatte)Disse dyrene skal settes på kameralinsa for å få barn til å følge med på kameraet. ADVARSEL -mange bilder her.


 1: Begynn med en stripe med stoff - brett den på langs og sy langs kanten - ikke begynn og slutt helt ved endene. Vreng.
2:  Legg endene rette mot rette og sy kanten.
3: Tre gjennom et strikk, knytt eller sy strikket sammen - sy åpningen igjen.
Lag mange av dem, så mange du vil.
5: Friklipp - eller tegn opp delene til dyrene - Klipp ut to av hver del. Legg dem på bakepapir med retten ned.
6: Legg et stykke vattvlieselin over, stryk.
7: Klipp ut delene - kast rundt kantene - gjerne med en kontrastfarge.
8: Sy fast delene p¨å strikket. Jeg brukte limpistol of filt til øyer.
Kan du gjette vilke dyr vi har lagd?










Ansiktsdyrene er lagd på samme måte, men uten for mye pynt, de skal ikke stjele oppmerksomheten- liksom. Jeg sydde en liten lomme på bakstykke til pinnen.
God, god helg, Tone

7 kommentarer:

Inger-Lise sa...

Det er det kuleste jeg har sett på lenge!! Har en svigerinne som jobber som barnehagefotograf, og en sånn en skal jeg jammen meg lage til henne! :)
Takk for et genialt tips!
KLEM

Unknown sa...

Det var utrolig kult :-)) Dette er sånne MÅ HA ting for en hobbyfotograf som meg... ;-)

Linda S sa...

Sånne har eg sett går an å kjøpe fra utlandet, men så lurt å lage sine eigne da! FLink du :)

Janet sa...

haha. Fantastisk morsomt. Til disse må jo barna smile.

Anonym sa...

De var kjekke. Sånne må jeg ha meg ;)

Gunnhild sa...

noe så lurt!! dette virker jo helt sikkert kjempebra!

PerOlav sa...

Supergod ide! Dette skal vi bruke.