DIY

fredag 4. mars 2011

O store glede - og helgeplaner

For en fantastisk dag - i går fikk jeg hentelapp i posten - og jeg skjønte det måtte være bøkene fra Amazon - jeg har så lyst til å lære meg å lage gode symønster - det er veldig lett på blogger å se hvem som kan lage gode klær og hvem som "faker" det - klærne sitter ikke helt som de skal - de klemmer litt her og drar litt der.

De tre bøkene fra Amazon
Så derfor bestilte jeg tre bøker fra Amazon - to for å lære å lage mønster og en mønsterbok på barneklær - gleder meg til å dykke ned i dem.

Søte barneklær
Blondekantet jakke
Etter at jeg hentet bøkene, dro jeg og jentene til Sørlandsbadet - vi badet i fire timer. De hadde et boblebad ute på terrassen, og jentene elsket dette - det var en snøhaug ved siden av, og her la de seg ned på magen og rullet rundt, før de hoppet opp i boblebadet igjen. Noen større gutter kunne ikke være mindre tøffe, men de gjorde det kun en gang...

Denne ser kjempegrei ut - enkel og godt forklart
Innholdsfortegnelsen
Denne helga har jeg tenkt til å få ryddet litt til og jeg skal skru opp en expedit Ikeahylle - så får vi plass til flere klær i garderoben. Jeg har også ansvar for søndagsskolen på søndag.

Den ene tingen jeg vil gjøre denne helga, er... å gå på en tur med jentene mine og nyte det deilige vårværet - det er fortsattt mye snø, men jeg har lyst på en piknikk med dem.

Sofistikert
Forrige uke fikk jeg gjort planene mine og Once upon a thread utfordringen tar virkelig form. Forhåpentligvis blir den ferdig i helga.

Ha en fortreffelig helg. Tone

Ingen kommentarer: