DIY

søndag 20. februar 2011

Mine tre musketerer


 Jentene mine elsker Barbie-filmene - alle sammen, og de venter veldig på den neste som kommer. En av favorittene er nok Barbie og de tre musketerene. I sommer spurte den ene småengelen min om de kunne ha musketer-overnattingsfest. Selvfølgelig kunne de det. Tre av venninnene i barnehagen var nemlig med på musketer-laget - altså fem jenter - de fire musketerene og katten (for dem som har sett filmen). Rene (hun lyseblå) kunne ikke komme.
 Så da satte jeg i gang med å lage kostymer - i de fargene de har i filmen. De fikk tyllskjørt, kappe, topp, sverd og maskene malte de selv.
 Bak på kappa lagde jeg en M for musketer på den ene sida, den andre sida har ingenting, da kan de også brukes som prinsessekapper. Jeg likte ikke skjørtene, så da det var karneval i barnehagen forrige fredag, og de alle ville være musketerer igjen, lagde jeg nye skjørt - i samme stoff som kappene. Mye bedre.
Foran på toppene fikk de bokstaven til den karakteren de spilte. De hadde det kjempegøy, både i sommer og på karneval, ja, alle, utenom den mintgrønne. Den ene småengelen min var hjemme med spysjuka, sammen med meg som også fikk det. Stakkars, ikke nok med at hun måtte være hjemme fra karneval, hun delte dagen med en veldig syk mor, som bare lå på sofaen og sov...

Ha en fin søndag videre, Tone

Ingen kommentarer: