DIY

lørdag 18. august 2012

jaja, jeg lever

 jentene hadde sin første skoledag i 2. klasse torsdag - jeg skrev skilt på kjøkkentavla - klasse, været den dagen og navnet på læreren - Merethe - hun er ny i år. da jeg kom hjem fra jobb i går hadde småengelen til høyre, Ariana, skrevet under: Merete er grei - så det ser jo lovende ut.
 så... litt lenge siden jeg har postet noe, men jeg lager fortsatt ting. lagde denne kjolen til ei venninnes 40 årsdag - den sitter veldig fint på.
 stoffet oppe er fra stoff og stil og nede er fra tilda - blonden nederst er fra florida, hvor vi var tre uker i sommer. jeg likte kjolen så godt, at nå har jeg kjøpt inn stoff så jeg kan lage meg selv en - i litt andre stoff - ingen av butikkene hadde noe igjen av disse.

 nederst bak på kjolen har jeg sydd inn med symaskinen: 1 Mos 1:31 - overmåte god - jeg liker å be over kjolene jeg lager i gave og "skrive" inn et bibelvers eller et fint ord på dem.
 jentene har mye besøk, og mens vi har au pair som har den ene stua som rom, så oppholder de seg alltid i stua... litt lei, kan du si. så nå holder vi på å pusse opp et av soverommene opp til oppholdsrom for dem. de som eide huset før, var veldig glad i trehvit - det blir veldig mørkt når vinduene er nordvendt og små...
vi gleder oss til det blir ferdig - malingen blir nok ferdig i dag...
så får håpe jeg snart finner inspirasjon til å skrive noe igjen...

Ingen kommentarer: